Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak bardzo dziś jesteśmy narażeni na stres. Problemy rodzinne, konflikty w pracy, trudności finansowe czy zły stan zdrowia. To zaledwie kilka przyczyn powodujących utratę równowagi emocjonalnej.

W szczególności my, kobiety z milionem spraw na głowie, powinnyśmy pamiętać, aby tak owe objawy rozpoznawać, a następnie eliminować towarzyszący stres.

Jakie więc podjąć kroki w celu radzenia sobie ze stresem?

Zacznijmy od sedna i zbadajmy Twoje objawy.

Zapewne też masz dość ciągłej bieganiny, tysiąca zobowiązań, niepozałatwianych spraw i nieustającego głosu, powtarzającego “Zrób to, bo czas ucieka!”. Uwierz, że nie jesteś sama, bo też tego doświadczyłam, a jeszcze gorsze jest to, że to ignorowałam.

Na szczęście nauczyłam się panować nad swoimi emocjami.

Cofnijmy się do początku roku 2019. Jeśli przeczytałaś mój wcześniejszy wpis, to prawdopodobnie wiesz, że to właśnie czas, w którym założyłam własną firmę. Ten okres był poprzedzony wieloma próbami, rozmyśleniami oraz planami dotyczącymi tego, w jaką stronę powinno pójść teraz moje życie. Prawdopodobnie domyślasz się, że wiązało się to z dużym stresem, ponieważ kilka miesięcy wcześniej ukończyłam szkołę i musiałam pokierować gdzieś moje życie zawodowe.

Później nadszedł moment złożenia wniosku o nowej działalności gospodarczej pod moim nazwiskiem i może pomyślisz, że teraz poszło już z górki, ale właśnie wtedy stres dopadł mnie najbardziej. Starałam się robić jak najwięcej i jak najszybciej, bojąc się, że jeśli teraz stracę rachubę, to mi nie wyjdzie. Totalnie zignorowałam swoje potrzeby i przekroczyłam granicę możliwości, aż wylądowałam w szpitalu, cierpiąc wcześniej z rozrywającego bólu głowy.

Po tej sytuacji, przekonałam się, że moje zdrowie jest na pierwszym miejscu i chcę żebyś również o tym pamiętała. Zidentyfikuj źródło stresu ( u mnie uzewnętrzniło się to poprzez wymioty i ból głowy ),  a następnie naucz się go unikać.

Display/1-15/15/bannery-esklepy-pp-all-300-250

Oto kilka zdrowych sposobów radzenia sobie ze stresem:

  1. Poznaj swoje ograniczenia i mocno się ich trzymaj

Gdybym miałam cofnąć się w czasie, to byłaby to jedna z rad, którą przekazałabym sobie. Nie przyjmuj zbyt wiele na siebie, bo nikt ani nic Cię nie goni. W momencie, gdy czujesz że nie dajesz rady, półgodzinna drzemka nie powinna być powodem do poczucia winy, a powodem do dumy, bo trzymasz kontrolę nad swoimi emocjami i ciałem. Zawsze pamiętaj, kiedy wcisnąć czerwony przycisk STOP i nabrać sił oraz przywrócić zapasy energii.

2. Wyrażaj swoje uczucia zamiast przetrzymywać ich w sobie

Często gdy jestem nerwowa, gryzę się w język i tłumię emocje w sobie, co jest najgorszym wyjściem. Jeśli nie wyrazisz swoich uczuć, wzrosną nie tylko nerwy i uraza, ale również stres. W trosce o samą siebie, powinnaś zwierzyć swoim bliskim oraz przyjaciołom przez co przechodzisz. Rozmowa może pomóc ci znaleźć rozwiązanie stresu, a samo wyrzucenie z siebie emocji sprawi, że stokrotnie ulży ci nie tylko na sercu, ale i w głowie.

3. Bądź wdzięczna i doceniaj to, co masz

Kiedy stres Cię przygnębia, poświęć chwilę na przyjrzeniu się tym, co masz dookoła. Gdy jesteśmy zestresowani wszystko wydaje się smutne, złe i działa Ci na nerwy. Nie skupiaj się na negatywnych rzeczach. Spójrz na to jak wiele posiadasz – dach nad głową, łóżko do spania, jedzenie, ciepło, bezpieczeństwo, dobre zdrowie, przyjaciele lub rodzina. Myślenie z innego punktu widzenia na pewno zmobilizuje Cię do działania i wyeliminuje niepotrzebny stres.

4. Naucz się zarządzać swoim czasem

W dzisiejszych czasach mamy tyle spraw na głowie, chcemy wszystko załatwić i nie trudno o to, aby dojść do chwili, w której twoja lista rzeczy do zrobienia, przeciąży twoje możliwości, aż stanie się powodem stresu. Układaj listę priorytetowo. Zapisz, które zadania należy wykonać natychmiast, a na które możesz pozwolić sobie w przyszłym tygodniu. Wtedy sprawy staną się mniej przytłaczające,  a reszta twojego dnia stanie się przyjemniejsza. Pamiętaj również, aby w twojej liście znalazł się również czas na relaks i zabawę.

5. Śmiej się!

Kiedy zaczynamy robić coś na poważnie, to tak wkręcamy się w bycie odpowiedzialnym i bez przerwy poważnym, że nie pozwalamy sobie na poczucie humoru. Przestań więc brać wszystko na poważnie i wyluzuj! W końcu możesz odpocząć od bycia na pełnych obrotach i pośmiać się z chłopakiem czy przyjaciółką. W końcu śmiech to zdrowie. 🙂

A jak wy moje pretty czytelniczki radzicie sobie ze stresem i czym najczęściej się on objawia? Czekam na Wasze komentarze. ♥

Your prettyboss, Sandra. 

(Visited 53 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *